Creating an english learning station as a tool to practice phonics and vocabulary in english in kinder 5 at Liceo Ingles
Trabajo de grado - Pregrado
2019
El presente trabajo de grado es una propuesta de intervención que describe y propone la creación
de una estación de aprendizaje como herramienta para la práctica experiencial, dinámica y activa
del aprendizaje de los sonidos fonéticos y el vocabulario en inglés en el aula de clase. Para
desarrollar este proyecto se desarrolló de una entrevista a los estudiantes donde con gran
asertividad accedieron a repasar los sonidos y el vocabulario visto, involucrando para ello
actividades diferentes a las trabajadas en la clase regular. Desde el área de Ingles de preescolar,
se busca brindar a los estudiantes experiencias educativas para adquirir aprendizajes
significativos, que unidos a una serie de herramientas y alternativas permita a los estudiantes la
construcción de conocimientos propios, la socialización, el trabajo en equipo y la resolución de
problemas. Actualmente, algunas de las actividades propuestas en el presente proyecto se
implementan en las aulas del grado kínder 5 del colegio Liceo Ingles, donde los actividades aquí
planteadas se proponen en la planeación de las clases obteniendo resultados positivos por parte
de los estudiantes. The actual degree project is an intervention proposal that describes and proposes the creation of
an English learning station, where students can develop skills and strategies such as:
Observation, listening, cooperation, solving problems and sharing knowledge with other
students; it is a tool in the experiential, dynamic and active practice of learning phonetic sounds
and vocabulary in the classroom. In order to achieve this project, we develop an interview to
students and in their positive respond, they agree to review the sounds and the vocabulary
already seen by involving different activities complementing those already worked in the regular
classes. From the development of this degree project, we seek to provide students with a
meaningful educational experience to acquire language and learning by involving a series of
tools and alternativesto allow students to build their own knowledge, socialization, team work
and problem resolution by the implementation of an English learning station in the classroom.
Currently, some of the proposed activities in this project have being implemented in Kinder 5
classrooms at Liceo Ingles, where the activities here exposed are still part of the lesson planning
with positive results from students.
Descripción:
CREATING AN ENGLISH LEARNING STATION AS A TOOL .pdf
Título: CREATING AN ENGLISH LEARNING STATION AS A TOOL .pdf
Tamaño: 710.4Kb
PDFLEER EN FLIP
Título: CREATING AN ENGLISH LEARNING STATION AS A TOOL .pdf
Tamaño: 710.4Kb
PDFLEER EN FLIP