Publicación: Perception of the benefits of companion animals during the time of quarantine by COVID-19 in a sample of inhabitants of the city of Medellín, Colombia /
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Resumen en inglés
The present study aimed to identify the perception of the benefits derived from the company of pets during the quarantine by COVID-19 in a sample of the Medellín city population, Colombia. A quantitative, descriptive, ex post facto study was used, with the participation of 141 people, 73 % women (n=102) and 27 % men (n=39), with an average age of M=35.2 (SD =8.4). The variables of human-animal interaction, emotional closeness with the pet, physical and psychological benefits, and perceived cost were evaluated through an ad-hoc Likert-type questionnaire with Alpha Cronbach 9.79. The results indicate that the study participants have a high perception of the psychological and physical benefits and a high emotional closeness with their pets during the quarantine by COVID-19. This perception was independent of the variables of gender, age, occupation, educational level, economic level, and type of pet. The perception of physical benefits was related to the type of pet, being higher in the case of dogs. It is concluded that the company of pets represented a positive contribution to the mental health of the study participants in the situation of social distancing during quarantine.
Resumen en español
El presente estudio se orientó a evaluar acerca de la percepción acerca de los beneficios derivados de obligatoria por COVID-19 en una muestra de habitantes de la ciudad de Medellín, Colombia. Se empleó un estudio cuantitativo, descriptivo, expostfacto, con la participación de 141 personas, siendo 73 % mujeres (n=102) y 27 % hombres (n=39), con la edad promedio de M=35,2 (Dt =8,4). Se evaluaron las variables de interacción humano-animal, cercanía emocional con la mascota, beneficios a nivel físico, psicológico y costo percibido, mediante un cuestionario ad-hoc tipo Likert, que mostró un Alfa Cronbach de 0,79. Los resultados indican un alto grado de percepción por parte de los participantes del estudio sobre los beneficios a nivel psicológico y físico y una alta cercanía emocional con sus mascotas durante el tiempo de cuarentena obligatoria por COVID-19. Dicha valoración alta fue independiente de las variables de género, edad, ocupación, nivel educativo, nivel de ingresos y tipo de mascota. La percepción de beneficios a nivel físico se relacionó con tipo de mascota, siendo más alta en caso de los perros. Se concluye que la compañía de mascotas representó un aporte positivo para la salud mental de los participantes del estudio en la situación de distanciamiento social durante la cuarentena.




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